Groups zijn een krachtige functie van Linkedin. De kracht ligt niet alleen in de groups zelf maar ook in de digest emails die dagelijks of wekelijks worden verstuurd.

De meeste mensen weten dit wel en het informatieve nut ervan ligt redelijk voor de hand. Hier een paar handreikingen voor slimmer groups-gebruik.

Zoek je klanten of een baan? Wordt dan lid van de groups waar je beoogde klanten of werkgevers ook lid van zijn

  • want je kan dan je prospects rechtstreeks mailen. Je zit immers in dezelfde group.

Wordt lid van een paar grote groups, ongeacht het onderwerp

  • en plotseling kan je iedereen rechtstreeks mailen. Vriendjes worden met onbekende super-netwerkers werkt ook.

Van groups waar je alleen lid van bent voor de contacten

  • zet je de digests email uit (settings)
  • verberg je het logo van je profiel (settings)

Zoek je exposure voor iets op je eigen website?

  • dan post  je nieuwsberichten ipv discussies. Iedere klik komt dan op jou website uit.
  • dan wordt je lid van groups met weinig tot geen activiteit. De digest emails zullen alleen jou bericht bevatten, wat een geweldige response oplevert.
  • dan plaats je je discussie, comment of  nieuwsbericht vlak voor de digest emails worden verstuurd zodat je bovenaan de lijst komt te staan.

Op het Sprout expertlog staat ook een leuk artikel over Linkedin boolean searches. En Ian Brody schreef deze 10 waardevolle LinkedIn tips for Professionals.